Evaluarea nationala

Elevii care au terminat clasa a opta au sustinut saptamana trecuta examenele de evaluare nationala care trebuie sa le asigure accesul intr-un liceu potrivit cu nivelul lor de pregatire. Rezultatele, contestatiile si protestele parintilor, comentariile multor intelepti, opiniile politicienilor si ale presei sunt foarte putin importante dupa parerea mea fata de atitudinea generala in raport cu procesul de evaluare a cunostintelor acumulate in cei opt ani de studiu.

Elevii in sine se impart in cel putin doua categorii, cei care sunt multumiti de rezultatele obtinute, si cei care nu sunt. Cei care nu sunt multumiti de rezultatele obtinute se impart mai departe in doua categorii, cei care au inteles ca rezultatele obtinute au venit in urma lipsei de interes pentru activitatea desfasurata in cadrul scolii si cei care isi inchipuie ca au fost defavorizari de subiecte, de baremul de corectare, de profesorii care au corectat, de inspectorat, de minister, de presedinte, de locuitorii altor planete si asa mai departe. Acestia din urma sunt pierduti pentru societate, din punctul meu de vedere educatia lor s-a incheiat prematur, nu au asimilat nimic, nu vor mai asimila nimic in viitor si nu vor realiza nimic bun in societate, cel mai probabil se vor face politicieni. Ceilalti, cei care au identificat corect cauzele dezastrului sunt la fel de importanti pentru viitorul nostru al tuturor ca si cei care au luat note bune, probabil chiar mai importanti, deoarece pentru ei educatia prin invatamant de abia acum incepe , cel mai probabil vor realiza lucruri marete in viata si vor aduce un aport important in societate, cel mai probabil acestia vor fi doctorii, inginerii si juristii viitorului.

Parintii se impart, si ei, tot in cel putin doua categorii: parintii care au fost multumiti de rezultatele obtinute de propriul copil si cei care nu au fost multumiti. Cei care nu au fost multumiti se mai impart in cel putin alte doua categorii. Cei care s-au resemnat si cei care sustin sus si tare ca rezultatele slabe ale copilului se datoreaza faptului ca  au fost defavorizati de subiecte, de baremul de corectare, de profesorii care au corectat, de inspectorat, de minister, de presedinte, de locuitorii altor planete si asa mai departe. Acestia din urma sunt cei care nu isi pot ajuta in niciun fel copilul sa progreseze, ceilalti sunt cei care vor reusi pana la urma sa scoata un om din odrasla proprie.

Profesorii sunt victimele colaterale ale statisticilor, pe ei nu i-a ascultat nimeni cand au spus ca elevii nu invata, ca parintii intervin in actul de invatamant si in evaluarile elevilor, ca inspectoratele habar nu au de capul lor, ca ministerul e plin de incompetenti si asa mai departe. Sincer, profesorii nu au nicio sansa, nici generatiile urmatoare nu ii vor asculta, nici inspectoratul si nici ministerul nu isi va pleca urechea la cererile lor. Vorbe aruncate in vant.

Presa este rechinul care s-a hranit (bine) cu acest eveniment, a trait cateva zile mai intens decat de pe urma Cupei Mondiale. Pacat ca nimeni nu s-a gandit sa strecoare in tonele de materiale si ceva invataturi utile, ceva pareri competente, ceva care sa foloseasca celor care vor da evaluarea anul viitor.

Evaluarea nationala 5.00/5 (100.00%) 1 vote

Share...Email this to someoneShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPrint this page

Leave a Reply