Politica puiului de gaina

Stiti ce este un pui de gaina? Este un organism slab si neajutorat, manat de instincte primare pentru satisfacerea necesitatilor de baza ale vietii, care atarna intre existenta si pieire, fara niciun control asupra propriului destin, si de obicei rezervat din prima clipa de viata pentru a satisface intr-un anumit moment foamea fermierului. Cum poate puiul de gaina sa isi influenteze destinul? Nu poate, nu are nicio putere, nu are nicio vointa, nicio politica coerenta in acest domeniu. Cam cum e si cu Romania. Un organism slab, fara nici o motivatie exterioara, fara control si fara perspective.  Condusa de o clasa politica imbecila, beneficiind de un popor dezbinat si incoerent, intr-o vecinatate periculoasa, intr-o conjunctura nefavorabila, cu o economie inexistenta, biata noastra tara este intr-o situatie aproape fara iesire si fara speranta. Cum a ajuns aici? Totul a inceput foarte demult, pe vremea in care insasi Europa era un continent puternic, facea si desfacea in lumea intreaga. Pe atunci, societatea era structurata, conceptiile, indeletnicirile si averea treceau din generatie in generatie si asigurau continuitatea claselor sociale, economia si agricultura erau sanatoase si bine raspandite in teritoriu, politica era numai pentru cei demni si dragostea de tara era o mandrie, nu o rusine pedepsita de lege, ca in ziua de azi. Fiecare om, de la rege la ultimul opincar isi avea locul sau in societate, il cunostea si il respecta, nu ii era rusine cu ceea ce reprezenta, contribuia la bunastarea societatii cu ceea ce  putea si dadea inapoi societatii din ceea ce societatea ii oferea. Ba inca ceva in plus, altfel lucrurile nu ar fi mers, cam ca acum. Pe vremea aceea, a nu munci era o problema personala si sociala si consecinta era saracia lucie, foamea, excluziunea sociala. Familiile nu isi puteau permite un puturos, deoarece lenea lui afecta bunastarea familiei. Comunitatile nu isi puteau permite un puturos, deoarece lenea sa afecta mediul in care traiau cu totii si ii facea pe toti vulnerabili. Tara nu isi putea permite puturosi, pentru ca devenea necompetivivam si pe vremea aceea nu ducea o politica de distrugere sociala ca cea din ziua de azi. Nu existau ajutoare sociale, tocmai pentru ca orice ajutor te face slab, pentru ca ajutorul creeaza dependenta, este injust si inseamna discriminare. Dar orice situatie de echilibru este tranzitorie prin definitie (echilibrul social stabil nu exista), asa ca era normal ca societatea sa inceapa sa se transforme, speram numai sa nu se transforme asa de rapid. A inceput bineinteles cu influente externe, odata cu slabirea Europei, cu patrunderea ideilor comuniste, cu maretele idei de inginerie sociala evolutiva, cu re-repartitia mondiala a puterilor si cu cele doua razboaie mondiale din secolul trecut. Ideile comuniste nu puteau singure sa determine destramarea unei societati inchegate, sunt prea absurde si prea radicale ca sa prinda de la sine, cam ca religia, daca vreti. Ca sa prinda ideile comuniste, era nevoie sa existe o puternica constrangere sociala si economica, si astea au fost destramarea familiei si risipirea proprietatii. Razboiul in sine a contribuit din plin la asta. In primul razboi mondial, in plan uman, conform prof. univ. N. Ciobanu,  Romania a pierdut 335000 militari, morti sau disparuti, peste 75000 invalizi si 650000 civili rapusi de mizerie, foamete, boli, sau executati de trupele de ocupatie. In acelasi timp, armata germana a rechizitionat de la tarani peste doua milioane de tone de grane, iar din mediul economic, resurse necuantificabile dar insemante. In cel de-al doilea razboi mondial, Romania a pierdut undeva peste 800000 oameni, civili si militari, cifrele sunt neclare si foarte politizate. In plan economic, a pierdut tot ceea ce a ramas de luat, pana la ultimul bob de grau. Aceste evenimente au dus la demolarea familiei traditionale romanesti, proces ce continua, de altfel, si in ziua de azi. Pe acest fond au prins ideile comuniste, care au adus cu ele desconsiderarea muncii, cultul minciunii, al oportunismului si superficialitatii, desconsiderarea proprietatii, distrugerea culturii, exacerbarea conflictelor sociale si introducerea unui nou concept drag romanilor, lupta de clasa. Procesul de distrugere sociala nu a fost un succes decat in momentul distrugerii complete a claselor sociale din Romania, clase sociale care nici nu se mai pot reface, deoarece nu mai are cine sa le populeze. O consecinta nefericita a acestei stari de fapt a fost distrugerea economica totala, pana in punctul in care nu mai stim ce inseamna economie sanatoasa, cum se construieste ea si care este importanta individului in cadrul ei. Cum am putea cere in aceste conditii Romaniei sa aiba o politica in avantajul ei, o orientare catre viitor si grija pentru generatiile care urmeaza? Poti avea vreo pretentie de la un pui de gaina?

Politica puiului de gaina 4.50/5 (90.00%) 2 votes

Share...Email this to someoneShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPrint this page

Leave a Reply